Avis nemzetközi háttér
Az Avis-ről
1946-ban Warren Avis mindössze három autóval megnyitotta a világ első repülőtéri autókölcsönző telephelyét a Willow Run Repülőtéren, Detroitban. Ma az Avis világszerte több, mint 5500 telephelyet működtet közel 170 országban. A vállalatot sok éve az energikusság, lelkesedés, innovatív iparági vezető szerep, valamint a folyamatos fejlődés szellemisége jellemzi.
Az Avis sikerének lényege abban az egyedülálló elképzelésében rejlik, hogy a hálózatba, a vezető technológiákba és főleg az emberekbe történő folyamatos befektetéseken keresztül az autókölcsönzés területén a legjobb és leggyorsabban növekvő vállalatot építse ki.
"Mi jobban igyekszünk" - We Try Harder
... ez nem csak a mindenkori ötödik leghíresebb szlogen; ez egy nyíltvégű ígéret, hogy jobban teljesítünk ma, mint tegnap; hogy értéket közvetítünk az ügyfeleinknek, alkalmazottainknak és részvényeseinknek. Ez az Avis szelleme.
A vállalatnál mindenkinek fontos szerepe van az egyenletes minőségű ügyfélkiszolgálás megvalósításában és a "Mi jobban igyekszünk" ígéret beváltásában.
Napjainkban
A világ közel 170 országában több, mint 5500 bérbeadó irodával az Avis Car Rental és annak leányvállalatai működtetik a világ egyik legjobban ismert járműbérlési márkanevét. Az Avis hosszú, újításokkal teli történetet tudhat maga mögött az autókölcsönzési üzletágban, ezen túlmenően pedig a világ egyik olyan vezető márkája, amely rendkívül elkötelezett az ügyfelei iránt. Az Avis tulajdonosa az Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), amely a márkanevet világszerte működteti, és licencszerződéssel használatba adja.
Néhány kulcsfontosságú történeti mérföldkő
2019
50 éves az Avis Autókölcsönző Magyarországon.
2014
Az Avis 50 éves nemzetközi évfordulója alkalmából (Avis Europe megalapítása - 1965) elindítja az eddigi legnagyobb nemzetközi kampányát, ösztönözve az ügyfeleket a világ felfedezésére ("Unlock the world"). A felejthetetlen élmények csak Önre várnak, nyisson a választékra ... A kulcs az Ön kezében van.
2013
Az Avis a "Business Traveler Awards" díjátadón a tizedik egymást követő évben elnyerte "Legjobb autókölcsönző Európában" díjat.
2012
Az Avis a "World Travel Awards" díjátadón a hetedik egymást követő évben elnyerte a „Világ vezető üzleti autókölcsönző cége" díjat.
2011
Az Avis Budget Group felvásárolja az Avis Europe Plc-t. A tranzakció révén az Avis Budget Group újraegyesíti licencszerződéses hálózatát Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és Ázsiában.
2008
Az egyedülálló „3 perces ígéret” bevezetése több mint 500 bérbeadási helyszínen Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Nagy-Britanniában, Portugáliában és Svájcban. A „3 perces ígéret”-tel az Avis Preferred ügyfelek 3 percen belül – a várakozási idő jelentős csökkentésével – kapják meg a bérautó kulcsát.
2004
2004 januárjában, Budapesten új, közös szolgáltató központ nyílik meg az Avis Csoport jövőbeli növekedését és fejlődését szolgáló rugalmas platformok létrehozására irányuló folyamatos technológiai beruházások részeként.
2003
A Budget márkanév működtetéséhez a jog megszerzése Európában, Afrikában és a Közel-Keleten. Tanzániában és Maliban a működés megkezdése, ezáltal az Afrikában és az Indiai-óceán térségében lefedett területek száma harmincötre növekszik.
2002
Az Avis a Shanghai Automotive Industry Sales Corporation-nel (SAISC) fennálló közös vállalatán keresztül tovább bővíti jelenlétét Kínában. Sanghajban, Kuangcsouban és Szucsouban 10 irodája van, a tervek szerint halad a terjeszkedés 2004 végéig Pekingbe, Nancsingba és Hangcsouba. Az Avis Kína teljes körű autókölcsönzési és lízingelési szolgáltatásokat nyújt sofőrrel vagy anélkül.
1999
Terjeszkedés Ázsiában, az autókölcsönzési tevékenységet a japán piacra kiterjesztő licence szerződéssel, valamint India 9 nagyvárosában autókölcsönzők működtetésére vegyesvállalati szerződés aláírása a Mercury Car Rentals Ltd.-del. Ezekben a városokban a szolgáltatás elindítása ugródeszkaként szolgál az üzleti térhódításban, azaz egy olyan terjeszkedési programhoz, mely magában foglalja India-szerte a fő üzleti és szabadidő központokat.
1997
Sikeres másodszori bevezetés a Londoni Tőzsdén, elsősorban az alaptevékenység terjeszkedésének finanszírozása céljából. Az Avis elnevezés és márkanév engedélyezésének kiterjesztése Ázsiában további 27 területre, ami a csoport számára egy hatalmas új piacra jelent belépőt.
1995
A globális partnerségek fejlődésének felgyorsulása, a világ utazási iparágának vezető neveivel új szövetségek megkötése. Mára világszerte több mint 80 légitársasággal és sok más nemzetközi utazási szolgáltató partnerrel áll együttműködésben.
1992
Lényegében a teljes lízing tevékenység eladása a GE Capital Fleet Services-nek.
1989
Visszatérés a zártkörű tulajdonosi formához 3 fő részvényessel: D’Ieteren, General Motors és Avis Inc.
1986
Jogi különválás a korábbi tulajdonostól, az Avis Inc.-től, miközben az Avis egész világra kiterjedő rendszerének része marad. Az Avis Europe a történelem első olyan autókölcsönző vállalata, melynek bevezetése a Londoni Tőzsdére sikeres. Nyílt részvénytársaságként az Avis Europe 3 év alatt megháromszorozza a piaci értékét.
1985
A Wizard alkalmazása megkezdődik Európában… ma már ez az egyedülálló rendszer dolgozza fel az Avis Europe tranzakcióinak 97%-át, és valamennyi fő globális elosztási hálózattal interfészen keresztül kapcsolatban áll.
1979
Az egész világra kiterjedő marketing megállapodás megkötése a General Motors-szal, majd a GM autók világszerte megjelennek az Avis gépjármű flottákban.
1973
Mindössze 8 évvel az Avis Europe megalapítását követően piacvezető szerep elérése Európában, Afrikában és a Közel-Keleten. Megkezdődik a gépjármű flottalízing piacra való belépés.
1972
Jelentős műszaki innováció, a Wizard számítógépes rendszer, azaz az iparágban az első, máig legkiterjedtebb on-line, valós idejű foglalási, kölcsönzési és ügyviteli informatikai rendszer bevezetése.
1965
Az európai, afrikai és közel-keleti részleg megalapításával (Avis Europe) hivatalos kilépés a nemzetközi szintérre. A vállalati tevékenység megkezdődik a jelentősebb európai országokban, ahol a siker egyes esetekben látványos: például Spanyolországban az Avis egy év alatt az újonnan jött piaci szereplőből a legnagyobb autókölcsönző vállalattá növi ki magát.
1963
Merész, új reklámkampány indítása... "Mi csak a másodikak vagyunk. Ezért jobban igyekszünk"... ma már a 10 mindenkori legjobb reklámszlogen között elismert szlogen, ami a vállalati kultúrába annak lényegeként ágyazódott be. A kampány sok év veszteség után ismét nyereségessé teszi az Avist.
1953
Európában, Kanadában és Mexikóban franchise tevékenységgel megkezdődik a nemzetközi terjeszkedés.
1946
Warren Avis Detroitban, a Willow Run Repülőtéren megalapítja az Avis Airlines Rent a Car Systems-t. Számítva a háború utáni utazási trendekre, ez a világ első repülőtéri telephelyen működő autókölcsönzője.