Az Avis-ről
1946-ban Warren Avis mindössze három autóval megnyitotta a világ első repülőtéri autókölcsönző telephelyét a Willow Run Repülőtéren, Detroitban. Ma az Avis világszerte 5200 telephelyet működtet 165 országban. A vállalatot sok éve az energikusság, lelkesedés, innovatív iparági vezető szerep, valamint a folyamatos fejlődés szellemisége jellemzi.
Íme, néhány kulcsfontosságú történeti mérföldkő. NapjainkbanA világ 165 országában 5200 bérbeadó irodával az Avis Car Rental és annak leányvállalatai működtetik a világ egyik legjobban ismert járműbérlési márkanevét. Az Avis hosszú, újításokkal teli történetet tudhat maga mögött az autókölcsönzési üzletágban, ezen túlmenően pedig a világ egyik olyan vezető márkája, amely rendkívül elkötelezett az ügyfelei iránt. Az Avis tulajdonosa az Avis Budget Group, Inc. (NASDAQ: CAR), amely a márkanevet világszerte működteti, és licencszerződéssel használatba adja. 2011 Az Avis Budget Group felvásárolja az Avis Europe Plc-t. A tranzakció révén az Avis Budget Group újraegyesíti licencszerződéses hálózatát Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és Ázsiában. 2008 Az egyedülálló „3 perces ígéret” bevezetése több mint 500 bérbeadási helyszínen Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Nagy-Britanniában, Portugáliában és Svájcban. A „3 perces ígéret”-tel az Avis Preferred ügyfelek 3 percen belül – a várakozási idő jelentős csökkentésével – kapják meg a bérautó kulcsát. 2004 2004 januárjában, Budapesten új, közös szolgáltató központ nyílik meg az Avis Csoport jövőbeli növekedését és fejlődését szolgáló rugalmas platformok létrehozására irányuló folyamatos technológiai beruházások részeként. 2003 A Budget márkanév működtetéséhez a jog megszerzése Európában, Afrikában és a Közel-Keleten. Tanzániában és Maliban a működés megkezdése, ezáltal az Afrikában és az Indiai-óceán térségében lefedett területek száma harmincötre növekszik. 2002 Az Avis a Shanghai Automotive Industry Sales Corporation-nel (SAISC) fennálló közös vállalatán keresztül tovább bővíti jelenlétét Kínában. Sanghajban, Kuangcsouban és Szucsouban 10 irodája van, a tervek szerint halad a terjeszkedés 2004 végéig Pekingbe, Nancsingba és Hangcsouba. Az Avis Kína teljes körű autókölcsönzési és lízingelési szolgáltatásokat nyújt sofőrrel vagy anélkül. 1999 Terjeszkedés Ázsiában, az autókölcsönzési tevékenységet a japán piacra kiterjesztő licence szerződéssel, valamint India 9 nagyvárosában autókölcsönzők működtetésére vegyesvállalati szerződés aláírása a Mercury Car Rentals Ltd.-del. Ezekben a városokban a szolgáltatás elindítása ugródeszkaként szolgál az üzleti térhódításban, azaz egy olyan terjeszkedési programhoz, mely magában foglalja India-szerte a fő üzleti és szabadidő központokat. 1997 Sikeres másodszori bevezetés a Londoni Tőzsdén, elsősorban az alaptevékenység terjeszkedésének finanszírozása céljából. Az Avis elnevezés és márkanév engedélyezésének kiterjesztése Ázsiában további 27 területre, ami a csoport számára egy hatalmas új piacra jelent belépőt. 1995 A globális partnerségek fejlődésének felgyorsulása, a világ utazási iparágának vezető neveivel új szövetségek megkötése. Mára világszerte több mint 80 légitársasággal és sok más nemzetközi utazási szolgáltató partnerrel áll együttműködésben. 1992 Lényegében a teljes lízing tevékenység eladása a GE Capital Fleet Services-nek. 1989
1985 A Wizard alkalmazása megkezdődik Európában… ma már ez az egyedülálló rendszer dolgozza fel az Avis Europe tranzakcióinak 97%-át, és valamennyi fő globális elosztási hálózattal interfészen keresztül kapcsolatban áll. 1979
1972 Jelentős műszaki innováció, a Wizard számítógépes rendszer, azaz az iparágban az első, máig legkiterjedtebb on-line, valós idejű foglalási, kölcsönzési és ügyviteli informatikai rendszer bevezetése. 1965 Az európai, afrikai és közel-keleti részleg megalapításával (Avis Europe) hivatalos kilépés a nemzetközi szintérre. A vállalati tevékenység megkezdődik a jelentősebb európai országokban, ahol a siker egyes esetekben látványos: például Spanyolországban az Avis egy év alatt az újonnan jött piaci szereplőből a legnagyobb autókölcsönző vállalattá növi ki magát. 1963 Merész, új reklámkampány indítása... "Mi csak a másodikak vagyunk. Ezért jobban igyekszünk"... ma már a 10 mindenkori legjobb reklámszlogen között elismert szlogen, ami a vállalati kultúrába annak lényegeként ágyazódott be. A kampány sok év veszteség után ismét nyereségessé teszi az Avist. 1953 Európában, Kanadában és Mexikóban franchise tevékenységgel megkezdődik a nemzetközi terjeszkedés. 1946 Warren Avis Detroitban, a Willow Run Repülőtéren megalapítja az Avis Airlines Rent a Car Systems-t. Számítva a háború utáni utazási trendekre, ez a világ első repülőtéri telephelyen működő autókölcsönzője. |